ARNAB | Typiskt TADANO: Två snåla dieselmotorer från Mercedes
1553
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-1553,cookies-not-set,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,overlapping_content,qode-theme-ver-7.7,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive
bred-default_2

Typiskt TADANO: Två snåla dieselmotorer från Mercedes

Du spar bränsle och ökar effektiviteten.

TADANO håller fast vid sitt tvåmotorskoncept för ATF 600G-8. Varför? Eftersom de är övertygade om att det ger bra ekonomi. T ex har deras nya 8-axliga kran en kraftfull motor i chassiet för förflyttning på 625 hk och en mindre motor för manövrering av kranen på 354 hk. Det beror på att det krävs mycket mindre motoreffekt för att manövrera kranen än att köra kranen på runt byggarbetsplatsen eller på vägen. Detta gör det möjligt att minska bränsleförbrukningen när bara kranen körs  – timme efter timme, så länge du har din mobilkran.

Hur mycket spar man? Dieselförbrukningen för den mindre motorn är märkbart lägre än för motorn i chassiet. Våra kunder rapporterar i genomsnitt fyra till fem liter mindre i bränsleförbrukning per driftstimme. Om du använder kranen stillastående 1500 timmar per år, innebär det en besparing på upp till 7500 liter per år räknat på en  ATF 600G-8.

Detta tycker vi gör tvåmotorstekniken till en vinnande upplägg.